OM OS
Vi er Lotte og Lena – to piger, én restaurant og en fælles historie, der startede længe før 2026 og en historisk bygning fra 1863 på Dragør Havn.
Vores historie går helt tilbage i år 2000 i Val Thorens, i de franske alper, hvor Lotte stod bag baren på den legendariske afterski bar “Snesko”, og Lena drev den mindst lige så legendariske Johns American.
Siden da har livet sendt os hver vores vej – men aldrig helt væk fra servicebranchen. Lotte er i dag forpagter af Spisehuset Dragør Sejlklub, med mange års erfaring i restaurationsbranchen bag sig, Lotte er uddannet sushikok, men har arbejdet både som tjener og kok.
Lena er ansat som Restaurants-SoMe- Kommunikations – OG HR-chef. Lena har ud over 18 år i Frankrig også boet i Monaco, Tyrkiet, Østrig og Spanien, før hun for 10 år siden vendte hjem under Dannebrog for at arbejde med administrative roller og give hendes tvillinger det danske islæt, de i bund og grund er født ind til.
2025 helt tilfældigt, ud af det blå, stod Lena i kø til en madbod, for at få en frokost – og der gik Lotte helt tilfældigt forbi – det blev et skæbnesvangert møde, som for altid vil ændre vores liv – og starten på det vi vil kalde DNA’et på Spisehuset Dragør Sejlklub og det, til trods for, at vi på daværende tidspunkt ikke vidste at musikfestival sommeren 2025 ville ændre begge vores liv. Smil, højt humør og ikke mindst service er – Spisehusets Dragør sejlklub’s DNA og fundament.
Livet er pudsigt nogle gange. I dag står vi her, dybt taknemmelige og fulde af energi, klar til at starte et nyt kapitel sammen – med masser af erfaring, arbejdsglæde og kærlighed til god mad, god service og stemning i Spisehuset Dragør Sejlklub.
